W ramach współpracy pomiędzy szkołami w Gminie Konstantynów 16 maja przeprowadzono lekcję pokazową dla uczniów klasy 6 Szkoły Podstawowej im. Kajetana Sawczuka w Komarnie.
Na lekcji wykorzystano okulary oraz platformę Class VR.
Podczas zajęć uczniowie wraz z opiekunami
mogli obejrzeć wystawę składająca się
z przedmiotów wydrukowanych na drukarce 3D, wśród których znajdowały się
również autorskie projekty uczniów i nauczycieli naszej szkoły.
Po obejrzeniu wystawy 3D koordynatorzy zapoznali uczestników z instrukcją obsługi urządzeń (okulary Class VR, kostka z kodem QR, joystick) i ogólnymi zasadami podczas pracy na lekcji.
Zajęcia rozpoczęły się od niestandardowej lekcji matematyki, na której wykorzystano kostki 3D, dzięki którym uczniowie mogli obejrzeć różne bryły ze strony zazwyczaj niewidocznej, gdy jest ona narysowana w podręczniku. Mogli dostrzec każdy element oglądanej bryły dzięki synchronizowaniu jej obrazu z kostką zawierająca kod QR. Na kolejnych prezentowanych materiałach mogli dostrzec w oglądanych obiektach bryły matematyczne (nietypowe bryły matematyczne, angielska budka telefoniczna, angielska skrzynka na listy).
Uczniowie wybrali się na wirtualną wycieczkę z przewodnikiem po Londynie a następnie samodzielnie z pomocą joysticka mogli obejrzeć komórkę Coronawirusa 3D. Kolejnym etapem była wirtualna lekcja fizyki, podczas której uczniowie zwiedzali dom, w którym wyszukiwali urządzenia elektryczne. Podczas poszukiwań pojawiły się pytania: Skąd bierze się prąd? W jaki sposób możemy wytworzyć energię elektryczną? Odpowiedzi na te pytania znaleźli podczas kolejnej wycieczki do elektrowni wiatrowej.
Okulary oraz platforma Class VR dają wiele możliwości. Przebywając w jednym miejscu możemy przenieść się wirtualnie do dowolnego miejsca na naszym globie, o czym przekonali się nasi goście. W przeciągu kilku minut mogli podziwiać piękno Amazonki płynąc po jej wodach łódką, następnie zanurkować w głąb oceanu i przeżyć spotkanie z rekinem, by po chwili znaleźć się w kokpicie startującego samolotu.
Po tak licznych atrakcjach uczniowie i ich opiekunowie mogli wyciszyć się w wirtualnym pokoju sensorycznym.Z