Laboratoria Przyszłości 2024/2025


Grudzień 2024 r.

Przeprowadzono 9 lekcji (zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – 5a, 6b; historia – 5a; matematyka – 5a; edukacja wczesnoszkolna – 1a, 2a; fizyka – 8a, 8b; godzina wychowawcza – 5a; religia -6a).

Cele prowadzonych zajęć w pracowni multimedialnej.

Uczeń:

  • wie, czym jest dobre samopoczucie,
  • wymienia różne aspekty zdrowia fizycznego i psychicznego,
  • zna metody poprawy samopoczucia,
  • potrafi wymienić zabytki starożytnego Rzymu,
  • wymienia osiągnięcia Rzymian,
  • umie dodawać i odejmować ułamki,
  • rozwija wyobraźnię przestrzenną,
  • odnajduje ułamki w otaczającym świecie 3D,
  • zna różnice między kontynentami,
  • wymienia różnice w klimacie, krajobrazach,
  • wskazuje bieguny magnesu trwałego,
  • opisuje jak wyglądają linie pola magnetycznego magnesu trwałego,
  • opowiada o głównych tradycjach Bożonarodzeniowych w krajach europejskich,
  • wypowiada się na temat świątecznych tradycji w Anglii i Szkocji,
  • opowiada historię Narodzenia Pańskiego,
  • potrafi opisać świąteczne tradycje,
  • charakteryzuje chrześcijański wymiar Świąt Bożego Narodzenia,
  • zna tradycje i zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem,
  • wskazuje bieguny magnetyczne,
  • opisuje jak wyglądają linie pola magnetycznego wokół przewodnika z prądem.

Materiały wykorzystane z platformy ClassVR:

  • Skupienie na muzyce – tunel czasu,
  • Zorza polarna nad lodowcem,
  • Fale na odległej plaży,
  • Budowle starożytnego Rzymu,
  • Panteon,
  • Forum Romanum,
  • Oszacuj i policz,
  • Zdjęcia i figury w 3D,
  • Krajobrazy Australii,
  • Zwierzęta na różnych kontynentach,
  • Pole magnetyczne magnesu trwałego,
  • Boże Narodzenie w Wielkiej Brytanii (Christmas In the UK),
  • Jarmarki Bożonarodzeniowe w Europie,
  • Boże Narodzenie w: Lublanie, Kanadzie,
  • Grota Bożonarodzeniowa,
  • Jarmark Bożonarodzeniowy w Ogrodach Tivoli (Dania),
  • Dwanaście dni Bożego Narodzenia,
  • Jarmark Bożonarodzeniowy w Ogrodach Tivoli,
  • Pole magnetyczne wokół przewodnika z prądem.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne przybliżyły uczniom tematykę dobrego samopoczucia. Poznali różne aspekty zdrowia psychicznego i fizycznego oraz metody na poprawę samopoczucia.

Klasa 5a miała okazję przenieść się do świata starożytnego Rzymu. Dzięki okularom VR poznawali najważniejsze zabytki i osiągnięcia Rzymian. Zwiedzanie różnorodnych miejsc pozwoliło uczniom lepiej zrozumieć zmiany dokonujące się na przestrzeni lat.

Na lekcji matematyki, uczniowie rozwijali wyobraźnię przestrzenną, dostrzegali ułamki w otaczającym świecie 3D. Utrwalali wiedzę z zakresu dodawania i odejmowania ułamków.

Nauczyciel w klasie 2a wykorzystując materiały platformy, poszerzał wiadomości z edukacji przyrodniczej, omawiając elementy charakterystyczne różnych krajobrazów na kontynentach.

Klasa 8a i 8b na lekcji fizyki wskazywała bieguny magnesu trwałego, opisywała wygląd linii pola magnetycznego magnesu oraz wokół przewodnika z prądem.

Nauczyciel podczas godziny wychowawczej w klasie 5a zaproponował wyprawę do innych krajów, aby dowiedzieć się jak tam obchodzone są święta Bożego Narodzenia. Uczniowie poznawali tradycje świąteczne i sposoby świętowania w innych państwach.

Lekcja religii wprowadziła uczniów w historię Narodzenia Pańskiego. Uczniowie porównywali tradycje i zwyczaje świąteczne obchodzone u nich w domach. Następnie używając okularów 3D poczuli magię świąt podczas spaceru po Jarmarku Bożonarodzeniowym.

Klasa 1a odbyła wirtualny lot z Mikołajem, odwiedzając Jarmark Bożonarodzeniowy w Ogrodach Tivoli.


PRACOWNIA TECHNICZNA

WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK/LISTOPAD 2024 r.

Przeprowadzono 8 lekcji o tematyce:

Poznajemy papier. Papier czerpany (5a, 5b).

Obróbka drewna, wyroby drewniane (4a, 4b).

Piłujemy, szlifujemy drewno (4a).

Łączenie drewna (4b).

Ochrona i zdobienie powierzchni drewna (4a, 4b).

Prowadzący: Agnieszka Charko

Uczniowie klas piątych na lekcji techniki poznawali historię papieru. Ręcznie wykonywali ramki do produkcji papieru czerpanego z drewnianych listewek, tworzyli również kartkę papieru czerpanego.

W klasach czwartych nauczyciel zwrócił szczególną uwagę na bezpieczne posługiwanie się przyborami i narzędziami niezbędnymi przy obróbce drewna oraz na dbanie o bezpieczeństwo podczas pracy: z pilnikiem, tarnikiem, piłą ramową kątową, ukośnicą, młotkiem, strugiem do drewna, pirografem.

Cele prowadzonych zajęć w pracowni technicznej.

Uczeń:

  • potrafi wykonać ramkę do produkcji papieru czerpanego,
  • umie pikować, przecinać drewnianą listewkę,
  • wykonuje kartkę papieru,
  • rozpoznaje narzędzia do obróbki drewna,
  • opanował mocowanie drewna w pile,
  • potrafi posługiwać się piłą,
  • szlifuje kawałek drewna,
  • rozpoznaje pilnik, tarnik,
  • umie połączyć kawałki drewna do ramki,
  • opanował obsługę pirografu,
  • przestrzega zasad bhp,
  • poznaje sposoby ozdabiania breloczka.

Materiały wykorzystane na zajęciach:

  • piła ramowa kątowa,
  • przymiar,
  • taker,
  • klej,
  • pistolet do kleju na gorąco,
  • pilnik,
  • tarnik,
  • ukośnica,
  • młotek,
  • strug do drewna,
  • piłka,
  • pirograf.

Listopad 2024 r.

Przeprowadzono 13 lekcji (rewalidacja – 6b, 7b; zajęcia biblioteczne(2x) – dzieci ze świetlicy; edukacja wczesnoszkolna – 1a; fizyka – 8a, 8b; język angielski – 3b; historia – 7a; wychowanie do życia w rodzinie – 4a gr. dziewcząt; zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka polskiego – 5ab; biologia – 7b; doradztwo zawodowe – 7b).

Cele prowadzonych zajęć w pracowni multimedialnej.

Uczeń:

  • odczuwa relaks, ma dobre samopoczucie, czuje się odprężony,
  • zna techniki relaksacyjne,
  • wzbogaca bodźce wizualne,
  • wskazuje korzyści płynące z czytania książek,
  • wymienia, co można znaleźć w bibliotece,
  • rozpoznaje i podaje nazwy zwierząt hodowlanych,
  • wypowiada się na temat zwierząt hodowanych na wsi,
  • doskonali umiejętność liczenia,
  • rozwija umiejętność samoregulacji emocji poprzez doświadczenia dotykowe, zmysłowe,
  • określa własne samopoczucie, nazywa je,
  • zna techniki i sposoby na odprężenie i wyciszenie,
  • odnajduje urządzenia elektryczne znajdujące się w wirtualnym domu,
  • poprawnie odczytuje moc odnalezionych urządzeń,
  • zna swoje prawa,
  • potrafi wyjaśnić pojęcia: tolerancja, akceptacja, dyskryminacja,
  • stosuje właściwe formy wyrażania swoich opinii o różnicach dotyczących wyglądu i zachowania ludzi,
  • zna nazwy części ciała zwierząt,
  • wymienia, jakie części ciała mają, a jakie nie mają zwierzęta,
  • używa: it’s got, it hasn’t got,
  • pokazuje na mapie kraje kolonialne i rozpoznaje charakterystyczne cechy krajobrazu,
  • na podstawie omawianych obiektów wskazuje przyczyny ekspansji kolonialnej,
  • określa fazy rozwoju człowieka w różnych okresach ciąży,
  • określa, w jakim okresie ciąży rozwijają się i kształtują poszczególne narządy,
  • nazywa przedstawione części ciała lub narządy wewnętrzne,
  • rozpoznaje przymiotniki i rzeczowniki,
  • stopniuje przymiotniki,
  • określa liczbę i rodzaj przymiotników,
  • rozpoznaje główne składniki krwi,
  • porównuje budowę i funkcje różnych typów naczyń krwionośnych,
  • charakteryzuje krążenie krwi w krwiobiegu płucnym i ustrojowym,
  • wie, w jaki sposób pracuje serce i dlaczego bez bijącego serca człowiek umiera,
  • wymienia zawody z grupy człowiek – człowiek,
  • nazywa zawody wykonywane w określonych miejscach.

Materiały wykorzystane z platformy ClassVR:

  • Okulary VR,
  • Pokoje sensoryczne,
  • Grecka Biblioteka Narodowa,
  • Biblioteka w Birmingham w Wielkiej Brytanii,
  • Gra z użyciem joysticka,
  • Materiały 3D z platformy Tinkercad,
  • Za wodospadem w Australii,
  • Energia w domu,
  • Różne rodzaje energii,
  • Energia odnawialna – turbina wiatrowa,
  • Bajki,
  • Obrazki (ludzie – postaci),
  • Jaguar,
  • Biały tygrys,
  • Wielkie żółwie morskie,
  • Emu 3D,
  • Sheetalnathji Jain Temple (Indie),
  • Wioska: Chandor i Dalitów (Indie),
  • Kapsztad, RPA,
  • Łuk Afryki i Algierii,
  • Rozwój człowieka,
  • Ludzki: mózg, serce, oko
  • Płuca,
  • Kopenhaga,
  • Nabrzeże w Kopenhadze,
  • Pałac królewski w Budapeszcie,
  • Brzegi Dunaju,
  • Krwinki czerwone,
  • Krwinki białe,
  • Wewnątrz żyły,
  • Układ krążenia,
  • Ludzkie serce,
  • Spacer po Londynie,
  • Muzeum.

W czasie rewalidacji uczniowie przebywali w pokoju sensorycznym, gdzie integrując bodźce, które do nich dopływały, czuli się odprężeni i mieli dobre samopoczucie. Wzbogacając bodźce wizualne, ćwiczyli techniki relaksacyjne. Wykorzystano materiały 3D zaprojektowane na platformie Tinkercad dostępne w naszej pracowni, przeprowadzając doświadczenia dotykowe i zmysłowe, rozwijające umiejętność samoregulacji emocji.

W listopadowe popołudnie, uczniowie ze świetlicy korzystając z okularów VR, odwiedzili biblioteki w Grecji i Wielkiej Brytanii. Poznali topografię poszczególnych bibliotek, wzbogacili swoją wiedzę na temat podstawowych pojęć związanych z biblioteką. Dowiedzieli się, że każda książka może być przyjacielem, więc warto po nie sięgać i czytać.

Podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej poznawano zwierzęta hodowlane żyjące na wsi, ich zwyczaje i znaczenie, jakie mają dla człowieka.

Klasy 8 omawiały na fizyce zagadnienia związane z pracą i mocą prądu elektrycznego. Uczniowie przenieśli się do wirtualnego domu, gdzie szukali urządzeń elektrycznych. Uczyli się jak prawidłowo odczytywać na urządzeniach moc. Dowiedzieli się, że w życiu codziennym wykorzystujemy także inne źródła prądu, różniące się napięciem elektrycznym oraz typem prądu, jaki możemy uzyskać.

Kolejne zajęcia biblioteczne dotyczyły tematu: „Inny nie znaczy gorszy”. Prowadzono dyskusję na temat: tolerancji, akceptacji, dyskryminacji. Objaśniono uczniom, jakie są właściwe formy wyrażania swoich opinii, mówiono o różnicach dotyczących wyglądu i zachowania ludzi.

Klasa 3b oglądając zdjęcia zwierząt, wymieniali ich części ciała używając określeń w języku anielskim. Rozpoznawali, które części ciała zwierzęta mają a których nie mają, oraz wyjaśniali poprawność użycia zwrotów  it’s got, it hasn’t got.

Omawiając zagadnienia ekspansji kolonialnej na lekcji historii, przeniesiono się do krajów kolonialnych, gdzie poznawano cechy charakterystyczne tamtego krajobrazu. Wymieniano przyczyny ekspansji kolonialnej na podstawie zwiedzanych obiektów.

Podczas zajęć wychowania do życia w rodzinie, wykorzystano materiały dostępne na platformie Class VR, obserwując rozwój człowieka w życiu płodowym. Przedstawiono, w którym okresie ciąży rozwijają i kształtują się poszczególne narządy u płodu.

W czasie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego utrwalano zagadnienia dotyczące przymiotników, rzeczowników. Określano liczbę, rodzaj przymiotników, pogłębiano wiedzę na temat stopniowania.

Klasa 7b na lekcji biologii analizowała budowę i funkcje układu krwionośnego. Oglądając ludzkie serce od środka, obserwowano jego pracę. Przedstawiono krążenie krwi w krwiobiegu płucnym i ustrojowym, jak również zapoznano się z budową i funkcją różnych typów naczyń krwionośnych.


W dniu 29.10.2024 r. przeprowadzono lekcję wychowania do życia w rodzinie w klasie 5b.

Temat zajęć: Dojrzewam.

Prowadzący: Monika Jankiewicz

Cele prowadzonych zajęć w pracowni multimedialnej:

Uczeń:

  • wie, czym jest i jaką rolę w życiu odgrywa dojrzewanie,
  • wie, że dojrzewanie obejmuje rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny,
  • zna fizyczne przejawy okresu dojrzewania,
  • rozumie, że każda osoba rozwija się w swoim tempie,
  • potrafi znaleźć sposób na zmniejszenie niepokoju oraz poprawę samopoczucia.

Materiały wykorzystane z platformy ClassVR:

  • Ciało ludzkie
  • Ćwiczenia i ciało ludzkie
  • Pokój sensoryczny

Na zajęciach uczniowie określali, czym jest i jaką wartość posiada ludzkie ciało. Wykorzystując okulary ClassVR mieli możliwość wglądu do wnętrza ludzkiego ciała i zaobserwowania jak wiele procesów musi przeprowadzić ciało ludzkie, aby przytrzymać nas przy życiu.

Omówiono zmiany zachodzące w okresie dojrzewania w organizmach dziewcząt. Rozmawiano na temat, co może być trudne i niepokojące w okresie dojrzewania, jak radzić sobie ze stresem. 

Wykorzystując okulary ClassVR w pokoju sensorycznym uczniowie mieli możliwość poznania nowych sposobów na zmniejszenie niepokoju oraz poprawę samopoczucia.

Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w pracowni były efektywne i atrakcyjne dla uczniów.


SPRAWOZDANIE

Październik 2024 r.

Przeprowadzono 16 lekcji (zajęcia świetlicowe; edukacja wczesnoszkolna – 2b, 1a, 3b; religia; zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki – 8b; informatyka – 5b, 6a, 7b, 8a, 8b; fizyka – 7b; historia – 5b; godzina wychowawcza – 5a; wychowanie do życia w rodzinie – 5b; język polski – 4b).

Cele prowadzonych zajęć w pracowni multimedialnej.

Uczeń:

  • zna barwy jesienne,
  • zauważa zmiany w przyrodzie,
  • wyjaśnia, dlaczego liście zmieniają barwę i opadają,
  • określa, czym jest przypowieść,
  • opowiada przypowieść o zasiewie,
  • wie, co Pan Jezus porównał do ziarna,
  • potrafi wykonać działanie na wyrażeniach algebraicznych,
  • umie oddzielić wyrażenia algebraiczne w otaczającym świecie,
  • wymienia dary jesieni,
  • wie, jak zachować się na wycieczce w lesie,
  • potrafi wykorzystać narzędzia do projektowania modeli 3D,
  • rozwija wyobraźnię przestrzenną,
  • omawia stany skupienia na oglądanej animacji,
  • określa położenie Grecji,
  • zna słynne miejsca w Atenach,
  • dostrzega potrzebę zrobienia odpoczynku po ciężkiej pracy umysłowej,
  • zna miejsca oraz techniki relaksacyjne,
  • wie, czym jest i jaką rolę w życiu odgrywa dojrzewanie,
  • dzięki oglądanym zdjęciom wie, że dojrzewanie obejmuje rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny,
  • zna fizyczne przejawy okresu dojrzewania,
  • rozumie, że każda osoba rozwija się w swoim tempie,
  • potrafi radzić sobie z niepokojem,
  • określić, czym jest biblioteka,
  • wskazać korzyści płynące z czytania książek,
  • wskazać na oglądanych zdjęciach, co można znaleźć w bibliotece,
  • wskazać elementy karty katalogowej.

Materiały wykorzystane z platformy ClassVR:

  • Jesień w parku,
  • Jesień w górach,
  • Jesień na różnych kontynentach,
  • Nasionko,
  • Cykl życia rośliny,
  • Młócenie pszenicy,
  • Kształty w 3D: wzory na pola i objętości brył,
  • Oszacuj i policz,
  • Kształty szklane w 3D,
  • Platforma Tinkercad,
  • Zmiany stanów skupienia,
  • Akropol,
  • Olimp,
  • Pakiet terapeutyczny – uspokajanie się,
  • Doświadczenia sensoryczne – pokoje sensoryczne,
  • Ciało ludzkie,
  • Pokój sensoryczny: bąbelki, światła,
  • Grecka Biblioteka Narodowa,
  • Biblioteka w Birmingham w Wielkiej Brytanii,
  • Biblioteka Kongresu Stanów Zjednoczonych.

Uczniowie podczas zajęć świetlicowych i edukacji wczesnoszkolnej, podziwiali piękno jesiennego krajobrazu, mieniące się różnymi barwami jesieni liście na drzewach, rozpoznawali i nazywali drzewa. Podczas spaceru przyglądali się zmianom zachodzącym w przyrodzie na różnych kontynentach.

Lekcja religii przeniosła uczniów do świata przypowieści. Dzięki wirtualnej wycieczce dowiedzieli się, jaki związek ma cykl życia rośliny, od nasionka do dorosłej postaci z „Przypowieścią o zasiewie”.

Na zajęciach wyrównawczych matematyki wykorzystano kształty 3D. Oglądano różne bryły ze strony zazwyczaj niewidocznej w podręczniku. Po obejrzeniu brył 3D, obliczali ich pola powierzchni i objętości, za pomocą wcześniej poznanych wzorów.

Podczas informatyki projektowano w programie Tinkercad. Uczniowie zauważyli, że poprzez zabawę mogą się także wielu rzeczy nauczyć. Dzięki projektowaniu mogli doskonalić wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, precyzję w wykonywaniu kolejnych kroków projektu.

Na fizyce omawiając temat: „Stany skupienia”, również wykorzystano zasoby platformy Class VR. Uczniowie na oglądanych animacjach doświadczali z bliska zmiany stanów skupienia: ciał stałych, cieczy i gazów, pod wpływem różnej temperatury.

Klasa 5b postanowiła przenieść się wirtualnie do starożytnych Aten, podziwiając panoramę greckiego miasta. Spacerując po Akropolu, poznawali jego architekturę. Na koniec wspięli się na górę Olimp, gdzie w mitologii znajdowała się siedziba bogów greckich, miejsce skąd bogowie kierowali ludzkimi losami.

Podczas godziny wychowawczej klasa 5a rozmawiała na temat stresu i wpływu na nasze życie. Poznawano różne sposoby relaksacji. Jednym z nich było słuchanie dźwięków natury, obcowanie z nią. Okulary VR umożliwiły wyciszyć się w pokoju sensorycznym, w którym odpoczęli i poobcowali z naturą.

Klasa 5b w czasie zajęć wychowania do życia w rodzinie, omawiała zagadnienia związane z dojrzewaniem. Wykorzystując obrazy 3D, z bliska oglądano poszczególne elementy budowy ciała ludzkiego oraz poznawano fizyczne przejawy okresu dojrzewania. Przeniesiono się do pokoju sensorycznego, gdzie rozmawiano o sposobach radzenia sobie z niepokojem i trudnymi emocjami pojawiającymi się w okresie dojrzewania.


SPRAWOZDANIE

Wrzesień 2024 r.

Przeprowadzono 11 lekcji (edukacja wczesnoszkolna – 3b; wychowanie fizyczne – 7a i 7b (chłopcy); fizyka – 7a, 8a, 8b; zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – 4b; zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze  z języka polskiego – 5ab; historia – 7a; język angielski – 7b; język rosyjski – 8a; zajęcia rewalidacyjne – 1a).

Cele prowadzonych zajęć w pracowni multimedialnej.

Uczeń:

  • nazywa zwierzęta na oglądanych zdjęciach,
  • wymienia miejsca gdzie można wypocząć,
  • wie, czym są atomy,
  • omawia budowę atomu,
  • wskazuje różnice pomiędzy atomami węgla, wodoru, żelaza, radu,
  • rozpoznaje zmiany stanów skupienia,
  • potrafi wymienić kontuzje i wypadki, które mogą się wydarzyć podczas lekcji WF,
  • wskazuje na oglądanych zdjęciach urazy sportowe,
  • podaje sposoby zapobiegania kontuzji sportowych,
  • rozpoznaje i nazywa emocje,
  • potrafi wyrazić i rozładować emocje w sposób akceptowany społecznie,
  • potrafi adekwatnie reagować na emocje innych,
  • umie poprawnie zapisywać dialog z użyciem właściwych znaków interpunkcyjnych,
  • wymienia wynalazki XIX wieku,
  • omawia warunki pracy w XIX-wiecznej fabryce,
  • opowiada o pracy dzieci w fabrykach i kopalniach,
  • zna słownictwo związane z filmami,
  • podaje różnice między amerykańskim i indyjskim przemysłem filmowym,
  • nazywa miejsca letniego wypoczynku w j. rosyjskim,
  • określa czynności wykonywane podczas letniego wypoczynku po rosyjsku,
  • potrafi korzystać ze słownika dwujęzycznego,
  • potrafi współpracować w parze,
  • dokonuje kategoryzacji przedmiotów ze względu na kolor i kształt,
  • wzbogaca słownictwo,
  • wzmacnia umiejętność koncentrowania się.

Materiały wykorzystane z platformy ClassVR:

  • przygody w przyrodzie,
  • wodospad w Australii,
  • Warszawa,
  • Stany skupienia,
  • Czym są atomy?
  • Atom węgla 3D,
  • Atom wapnia 3D,
  • Zdjęcia kontuzji sportowych,
  • Filmy jak powstają kontuzje,
  • Urazy i kontuzje w sporcie,
  • Pokój emocji,
  • Fale na zdalnej plaży,
  • Świetliki o zachodzie słońca,
  • Atomy: węgla, wodoru, żelaza, radu,
  • Bloki konstrukcyjne Wszechświata,
  • Domek w lesie,
  • Wieża fantasy,
  • Przytulny salon,
  • Lokomotywa parowa,
  • Silnik parowy,
  • Klucz telegraficzny Morse’a,
  • Rewolucja przemysłowa,
  • Los Angeles,
  • New Delhi,
  • Wesele indyjskie,
  • Marokański Sahara Sunrise,
  • Alpy Szwajcarskie z lotu ptaka,
  • Lodowiec Norwegii,
  • Wyspy Fidżi,
  • Jesienny las Erlangen,
  • Okulary,
  • Pokój sensoryczny,
  • Targ w Dehli.

Na zajęciach z edukacji wczesnoszkolnej uczniowie, rozpoznawali i nazywali zwierzęta na oglądanych zdjęciach. Podziwiali piękne krajobrazy i miejsca gdzie można odpocząć.

Podczas lekcji fizyki uczniowie, wykorzystując okulary ClassVR i joystick, oglądali modele atomów: węgla, wapnia, wodoru, żelaza, radu. Obserwowali zachowania cząsteczek substancji, pod wpływem zmiany temperatury otoczenia. Podglądanie struktur atomów w 3D ułatwiło uczniom zapamiętanie ich budowy.

Na lekcji wychowania fizycznego chłopcy z klas 7, poznali najczęstsze przyczyny kontuzji, wypadków i urazów powstałych podczas zajęć sportowych oraz sposoby ich zapobiegania.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne zabrały uczniów w świat emocji. Uczyli się rozpoznawać swoje emocje, odczytywać reakcje innych, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowany społecznie, a także jak reagować na zachowanie obcych osób.

Klasa 5ab w czasie zajęć wyrównawczych z języka polskiego doskonaliła pisanie dialogu. Omawiano zasady prawidłowego zapisu dialogu z użyciem właściwych znaków interpunkcyjnych.

Lekcja historii była okazją do przybliżenia uczniom niezwykle interesującego świata wynalazków pochodzących z XIX wieku. Omawiano warunki pracy dzieci w fabrykach i kopalniach.

Na zajęciach z języka anielskiego klasa 7b utrwalała słownictwo związane z filmami. Dzięki wirtualnej wycieczce do kina amerykańskiego i indyjskiego, rozpoznawali i omawiali różnice pomiędzy wymienionymi przemysłami filmowymi.

Podczas lekcji języka rosyjskiego uczniowie klasy 8a, mieli możliwość wykorzystania słownika dwujęzycznego polsko-rosyjskiego, opisując miejsca letniego wypoczynku w języku rosyjskim oraz określając czynności wykonywane podczas wakacji.

W trakcie zajęć rewalidacyjnych usprawniano percepcję wzrokową, koncentrację uwagi poprzez doskonalenie kategoryzacji przedmiotów ze  względu na kolor, kształt. W swojej wirtualnej podróży zwiedzano pokój sensoryczny, gdzie na nadmorskiej plaży, wśród palm, oddawano się wakacyjnemu odpoczynkowi.