Zespół Szkolno-Przedszkolny w Konstantynowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Konstantynowie.
Data publikacji strony internetowej: 28.11.2018 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 29.11.2019 r.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 22.09.2020 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie
internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku
problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą do kontaktu jest Marek Horbowicz, sp_am_konstantynow@interia.pl .
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 342 50 24. Tą
samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz
składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także
zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na
przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości
filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą
stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli
osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia
tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie,
nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa,
przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z
żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot
publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia
dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne
złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
21-543 Konstantynów, ul. Nowa 2
Opis
dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
3 wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony wschodniej, 2 wejścia od
strony zachodniej, 2 od strony północnej. Jedno wejście od strony wschodniej i
jedno wejście od strony zachodniej przeznaczone są dla dzieci
przedszkolnych. Jedno wejście od strony północnej przeznaczone jest dla
pracowników kuchni i dostawców, drugie wykorzystywane jest w czasie przerw
międzylekcyjnych do wychodzenia uczniów na dziedziniec wewnętrzny szkoły. Pozostałe
wejścia służą dla dzieci ze szkoły podstawowej. Interesanci wchodzą do budynku
od strony wschodniej. Jedno wejście od strony wschodniej zaopatrzone jest podjazd
dla niepełnosprawnych.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Część budynku posiada 3 kondygnacje: piwnica z szatniami uczniów klas 1-4 oraz 5-8, do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Parter jest dostępny dla osób niepełnosprawnych. Szkoła nie dysponuje windą, na piętro można wejść jedynie po schodach. Sala gimnastyczna znajduję się na parterze i jest dostępna dla każdego.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce takie znajduje się na parkingu wewnętrznym strony wschodniej i jest specjalnie oznakowane. Znajduje się w pobliżu wejścia do szkoły, można z niego dojechać do podjazdu dla niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Na podstawie zarządzenia dyrektora szkoły, do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.